Friday, May 20, 2011

soal hati

duhai hati
apa dikandungmu
kenapa ku merasa bahawa kau hati hanya ruang yang kosong
seolah ku insan tiada bernyawa

ku meniti hari- hari kedewasaan
yang tampak indahnya laksana kristal
namun siapa tahu akan retak di dalamnya
jika silap percaturan maka berkecailah ia

dunia pentas sandiwara
tempat berkumpulnya segala karektor
dan aku hanya watak kecil padamu dunia
hadirku mungkin kurang bererti
lakaran kegembiraan di wajahku dipandang sepi
dan tangisku siapa mengerti
itulah aku padamu dunia

namun aku watak besar
dalam mengharungi bahtera hidupku
jika aku hanya kecil padamu dunia
tapi kau tetap besar padaku dunia
kerana apa jua berlaku padamu dunia
pasti aku juga merasa bahananya

apa perananku padamu dunia
walau dikau luas tapi aku tetap gagal untuk berlari
hingga kini ku masih cuba untuk berdiri
tetap mencuba menafsir keindahan dunia
namun sering suram yang kurasai
adakah itu namanya penyakit hati

namun akhirnya ku menyedari
soal hati tidak akan pernah terhenti
begitu dan begini senantiasa menemani
selagi kita bergelar insan duniawi

No comments:

Post a Comment